Vil du bytte eller fortryde?


Hos Gavmildt.dk vil vi gerne sikre, at gavens modtager har god mulighed for at få den byttet. Derfor har du 30 dages fortrydelsesret på de varer, du har købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre. De 30 dage tæller fra den dag, din ordre er leveret.
Du betaler selv evt. returneringsomkostninger.
Ønsker om at fortryde dit køb, skal du meddele det til os på info@gavmildt.dk senest 30 dage efter, dine varer er blevet leveret. I mailen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten. 

Varerne skal være retur hos os senest 14 dage efter, vi er blevet informeret om, at du vil gøre brug af fortrydelsesretten.

Du har lov til at prøve varen på samme måde, som når du handler i en fysisk butik. Men hvis varens værdi er blevet forringet, mens du har haft den pga. anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion, hæfter du for dette. Det betyder, at du får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur, når du fortryder dit køb. Det er op til Gavmildt.dk ApS at vurdere varens stand.

Hvis varerne ikke afhentes eller på anden måde bliver afvist inden levering, får du dine penge tilbage, når pakken er retur hos Gavmildt.dk. Bemærk, at fragtudgifter i dette tilfælde betales af kunden, også ved “Fri levering”.

Reklamationsret
Den danske købelov giver dig 2 års reklamationsret på produkter. Det betyder, at du kan få varen repareret, ombyttet, få pengene retur eller afslag i prisen.

Men det er naturligvis et krav, at reklamationen er berettiget, og at årsagen ikke er, at varen er brugt fejlagtigt eller har været udsat for skadevoldende adfærd. Det betyder, at reklamationen frafalder, hvis varen er brugt forkert eller ualmindeligt.

Reklamation om fejl og mangler skal meddeles til Gavmildt.dk ApS i rimelig tid efter varens modtagelse. Med mindre andet er aftalt anses højst to måneder som rimelig tid.

Gavmildt.dk ApS dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.

Ved reklamation skal varen returneres til:

Gavmildt.dk ApS
Capellavej 47
8270 Højbjerg
DK - Danmark
CVR: 41441615

Reklamationer modtages ikke, hvis disse er sendt på efterkrav.

Undtagelser / ikke-refunderbare varer
Visse typer varer kan ikke returneres, såsom letfordærvelige varer (fx mad, blomster eller planter) og kundespecifikke varer (fx specialordrer eller varer, der er tilpasset eller sammensat efter dine ønsker). 

Desuden er produkter, som er forseglet af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke omfattet af fortrydelsesretten, hvis forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Dette gælder bl.a. hudplejeprodukter og makeup. Det betyder, at du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder emballagen eller tager produktet i brug.

Kontakt os, hvis du har spørgsmål eller er i tvivl. 

Vi refunderer heller ikke udsalgsvarer eller gavekort.

Ombytning

Den nemmeste og hurtigste måde at sikre, at du får det, du gerne vil have, er ved først at returnere den vare, du har, og så oprette en ny bestilling, så snart din returnering af accepteret.

Tilbagebetaling 
Når vi har modtaget og undersøgt din returnering, giver vi dig besked, om din tilbagebetaling er godkendt eller ej. Hvis tilbagebetalingen bliver godkendt, får du automatisk beløbet tilbagebetalt på samme måde, som du betalte for din ordre. Husk, at det kan tage nogen tid, før din bank eller dit kreditkortselskab får behandlet og posteret refusionen, så du kan se pengene på din konto.

Klager
Er du utilfreds med dit køb, er du altid velkommen til at kontakte Gavmildt.dk. Vil du klage over Gavmildt.dk's behandling af din sag, kan dette gøres til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Er du EU-borger med bopæl uden for Danmark skal din klage sendes via EU Kommissionens online klageplatform: ec.europa.eu

Når du klager, skal du angive vores email adresse info@gavmildt.dk og at du har købt varen på gavmildt.dk.